Co dělat, když se ocitneš v pasti problémů? 

Cílem mé přednášky je ukázat lidem, že problémy byly, jsou a budou. Důležité je se k nim stavět čelem a nezkoušet před nimi utéct. Věřím, že i pro sebevětší problém lze nalézt východisko a řešení. Tři roky po založení firmy Aurosa, která přináší nový pohled na české pivo a tvoří nadčasový lifestyle v tomto odvětví, nás napadli novináři z celého světa. Slyšeli o nás všude – od Ameriky až po Hong Kong, od ABC News až po Today Show. Bohužel negativně. A proč? Protože jsem vytvořila první pivo pro ženy, avšak v době, kdy se začaly hroutit stereotypní genderové předsudky a moje značka tak byla špatně pochopena. Negativní reklama je taky reklama, ale co dělat, když se ocitneš v pasti problémů? 

Své mládí strávila studiem designu v italském Miláně, Mekce módy a stylových večírků. Právě tam ji napadlo propojit svůj umělecký obor s láskou k Česku a k české pivní tradici, a vyplnit tak neobvyklou díru na trhu. Martina již sedmým rokem podniká v pivním průmyslu pod značkou Aurosa. Vedle toho stojí v čele kreativního týmu tiskařské společnosti EU Print, vede přednášky na univerzitách a inspiruje mladé talenty k tomu, aby si stáli za svým nápadem. Když Martina s projektem před pěti lety začínala v malém pivovaru na Ostravsku, pevně doufala v úspěch. Nyní díky tomuto nápadu již podruhé vyrazila za hranice jako součást vládní delegace a prezentovala se na českých ambasádách napříč Evropou. Její pivo je na české kulinářské scéně unikát, i proto bylo vybráno jako jeden z reprezentantů naší země a na své české kořeny je patřičně hrdé. Martina však umně kombinuje několik oborů najednou a své zahraniční i byznysové zkušenosti zhodnocuje v různých odvětvích. Na Karlově univerzitě v Praze dva roky vedla přednášky antropologie podnikání a vzdělávání se věnuje i v rámci spolupráce se skupinou Study Programs. Ta do Prahy každoročně přivádí desítky studentů, kteří se nyní mohou pod Martininým vedením dozvědět více například o tuzemském podnikání a roli České republiky na poli mezinárodního obchodu. Právě skrze vzdělávání chce totiž motivovat mladé talenty napříč obory, aby se nebáli rozjet vlastní projekt, a nabízí jim pomocnou ruku. Partnerstvím s mnoha galeriemi podporuje začínající umělce a stejnou podporu nyní nabízí designérům jako kreativní a výkonná ředitelka grafické společnosti EU-Print. Ráda by totiž v Čechách viděla více mladých, neotřelých firem, které si stejně jako ona půjdou za svou vizí a svým talentem budou přínosem naší společnosti.